Kurslar məktəbi əvəzləyir: Azərbaycan təhsilində dəyişən güc balansı

Kurslar məktəbi əvəzləyir: Azərbaycan təhsilində dəyişən güc balansıRepetitorluq modelindən kurs sisteminə keçid Azərbaycan təhsilində uzun illərdir davam edən struktur çatışmazlıqların nəticəsidir. Son 5-7 il ərzində kurslara axının artması məktəbin, müəllimin və dövlət təhsil sisteminin ictimaiyyət qarşısında nüfuzunun zəifləməsindən qaynaqlanır. Hazırda ali məktəblərə hazırlaşan abituriyentlərin əksəriyyəti – bəzi rayonlarda 80 faizə qədəri – repetitor deyil, kurs modelinə üstünlük verir. Dövlət İmtahan Mərkəzinin məlumatlarına əsasən 2024-cü ildə qəbul imtahanlarında iştirak edən 132 min abituriyentin təxminən 70 faizi hansısa tədris kursunun abituriyentidir. Bu isə məktəbin funksional yükünü öz üzərinə götürən qeyri-formal təhsil müəssisələrinin normallaşmasına işarədir.

Mövzu ilə bağlı BiG.AZ-a danışan təhsil eksperti Kamran Əsədov bildirib ki,Azərbaycan Respublikasının "Təhsil haqqında" Qanununun 13-cü maddəsində alternativ təhsil formaları, o cümlədən özəl kurslar haqqında müddəalar göstərilsə də, bu sahədə tətbiq edilən nəzarət mexanizmləri faktiki olaraq yetərli deyil. Təhsil Nazirliyi və İqtisadiyyat Nazirliyi yanında Dövlət Vergi Xidməti tərəfindən kursların qeydiyyatı, lisenziyalaşdırılması, vergi ödəyicisi kimi nəzarətdə saxlanılması nəzərdə tutulsa da, hazırda ölkə üzrə fəaliyyət göstərən kursların yalnız az bir hissəsi (təxminən 35-40%-i) rəsmi lisenziyaya malikdir. Qalan hissə isə ya fərdi şəxslərin adından qeyri-rəsmi fəaliyyət göstərir, ya da "tədris mərkəzi" adı altında kommersiya fəaliyyəti həyata keçirir. Bu isə təhsilin özəlləşməsi deyil, anarxik bazar modelinə yönəlməsi deməkdir:

Kurslar məktəbi əvəzləyir: Azərbaycan təhsilində dəyişən güc balansı"Kursların təhsildə müəyyən qədər funksional əhəmiyyəti var. Onlar sistemli test bankları təqdim edir, müntəzəm sınaq imtahanları keçirir, şagirdin nəticələrini valideynə hesabat şəklində təqdim edir və qruplaşdırılmış təlim mühiti yaradır. Kurslar repetitorluqdan fərqli olaraq, fərdi yox, kollektiv öyrənmə modelini tətbiq edir və bu da müəyyən psixoloji və sosial dinamikanı stimullaşdırır. İmtahan nəticələrində kurs abituriyentləri repetitor hazırlığında olanlara nisbətən daha müntəzəm irəliləyiş göstərə bilir, çünki kurslar tez-tez təkrar imtahanlar və qruplar üzrə nəticə müqayisələri aparır. Bu isə rəqabət mühiti yaradır. Həmçinin, kurslar bir çox hallarda şagirdlərin məktəb təhsilində qarşılamadığı ehtiyaclarını (təkrar izah, mövzu üzrə praktika, zaman planlaması) ödəyir.

Bununla yanaşı, kurs modelinin ciddi mənfi cəhətləri var. Əvvəla, kursların əksəriyyəti təhsil keyfiyyəti deyil, qazanc prioriteti ilə fəaliyyət göstərir. Bu isə tədris prosesində məzmunun yox, sayın əsas götürülməsi ilə nəticələnir. Kurs rəhbərləri üçün önəmli olan qrupun doluluğu və valideynin ödəmə qabiliyyətidir. Bu isə müəllimin seçiminə, dərs keyfiyyətinə və öyrənmə mühitinə mənfi təsir edir. Digər tərəfdən, kurslar məktəb təhsilinin əvəzləyicisinə çevrilib. Bu gün şagirdlər məktəbə formal olaraq gedir, əsas tədrisi isə kursda alır. Belə bir model məktəbin legitimliyini və dövlət təhsilinin effektivliyini zəiflədir.

Əlavə olaraq, kurslarda pedaqoji təcrübəsi olmayan şəxslərin dərs deməsi halları artıb. Pedaqoji ixtisası və ya müəllimlik təcrübəsi olmayan şəxslər sadəcə özünün imtahan nəticələrinə və ya sosial şəbəkə populyarlığına əsaslanaraq kurslarda dərs deyir. Bu isə təhsil keyfiyyətində ciddi enməyə səbəb olur. Kurslarda şagird yüklənməsi də yüksəkdir – bir çox hallarda şagirdlər məktəb sonrası 5-6 saatlıq kurs təlimlərinə qatılır, bu isə onların psixoloji yüklənməsi, sosial izolyasiyası və dərsə qarşı ümumi marağının itməsi ilə nəticələnir".
Kurslar məktəbi əvəzləyir: Azərbaycan təhsilində dəyişən güc balansıEkspert qeyd edib ki, dünya təcrübəsi göstərir ki, effektiv təhsil sistemi olan ölkələrdə kurs və repetitorluğa ehtiyac olmur. Məsələn, Finlandiya, Norveç, Niderland, Estoniya kimi ölkələrdə məktəb sistemi elə qurulub ki, şagird məktəbdən kənarda əlavə hazırlığa ehtiyac duymur. PISA 2022 nəticələrinə əsasən bu ölkələrdə şagirdlərin 80 faizindən çoxu yalnız məktəb təhsili ilə yüksək nəticə əldə edir. Əvəzində, Cənubi Koreya, Yaponiya və Çində kurs sektorları çox inkişaf edib. Koreyada "hagwon" adlanan hazırlıq kursları məktəbdən sonra məcburi tədris modeli kimi qəbul olunur. Lakin bu ölkələrdə son illərdə təhsil bərabərsizliyi, psixoloji yüklənmə və sosial təzyiqlərlə bağlı ciddi tənqidlər var. Koreya hökuməti 2023-cü ildən etibarən gecə saat 10-dan sonra kursların fəaliyyətini qadağan edib və məktəb proqramlarının təkmilləşdirilməsi istiqamətində islahatlara başlayıb:

"Azərbaycan təhsil sistemində bu kurs mərkəzlərinin yayılması məktəb sisteminin keyfiyyət problemi ilə birbaşa bağlıdır. Əgər məktəb, müəllim və dərslik sistemi şagirdin imtahana hazırlığını tam təmin edə bilsəydi, kurslara bu qədər ehtiyac olmazdı. Məsələn, 2024-cü ilin rəsmi məlumatlarına əsasən, orta məktəblərdə 11-ci sinif şagirdlərinin yalnız 18 faizi ali məktəbə hazırlığı məktəbdən aldıqlarını etiraf edib. Bu isə məktəbin ali təhsilə hazırlıq funksiyasını yerinə yetirmədiyini göstərir.

Hazırkı vəziyyətdə kursların əsas təhsilə çevrilməsi normallaşdırılır. Lakin bu normallaşma təhsildə ciddi bərabərsizliklər yaradır. Aztəminatlı ailələrin övladları bu kurslara gedə bilmədiyi üçün yarışdan əvvəlcədən kənarda qalır. Bu isə sosial mənşəyə görə savad fərqinin yaranmasına səbəb olur. Bütün bu problemlər təhsilin kommersiyalaşdırılması fonunda daha da dərinləşir.

Bu modelin dəyişməsi üçün məktəb sistemi gücləndirilməli, təhsil proqramları real imtahan modelinə uyğunlaşdırılmalı, müəllim hazırlığı təkmilləşdirilməli və dövlət tərəfindən ictimai kurslar təşkil olunmalıdır. Həmçinin kurs mərkəzlərinin lisenziyalaşdırılması ciddi şəkildə nəzarətə götürülməli, müəllim heyəti sertifikatlaşdırılmalı, təhsil keyfiyyəti monitorinq edilməlidir. Əgər bu istiqamətdə dəyişikliklər baş verməzsə, yaxın 5 ildə məktəb sadəcə sertifikat alma yeri, kurs isə real təhsil məkanı kimi qəbul ediləcək və bu, təhsil sisteminin dağılmasına gətirib çıxaracaq.

Əslində, kurslar təhsildə dəstəkçi funksiyanı yerinə yetirməlidir, əsas funksiyanı isə məktəb daşımalıdır. Amma Azərbaycanda bu funksiya dəyişib. Nəticədə valideyn məktəbdən yox, kursdan nəticə gözləyir. Bu isə təkcə təhsilin yox, dövlətin maarifçilik ideologiyasının da məğlubiyyətidir".


BiG.Az
Telegramda izləyin
Xəbərlər   Baxılıb: 916   Tarix: 02 iyun 2025  

Şikayətiniz varsa Whatsapp: 077 7125666

Facebookda Paylaş

Oxşar xəbərlər

.

Ukraynada döyüşən azərbaycanlı 7 aydır itkin düşüb

Rusiya-Ukrayna müharibəsində daha bir azərbaycanlı itkin düşüb. xəbər verir ki, bu barədə sosial şəbəkədə məlumat yayılıb. 37 yaşlı Bayramov Xanlar Bayram oğlu bu il mayın 3-dən Ukraynada itkin düşüb. Məlumata görə, o, Gürcüstanın Bolnisi rayonu, Darvaz kəndində anadan olub. Rusiya vətəndaşı olan Xanla

25.12.2025 281
.

Bütün dünya 5G-ə keçdi, biz niyə hələ gözləyirik? - İKT EKSPERTİNDƏN AÇIQLAMA

Dünyanın bir çox ölkəsində 5G artıq gündəlik həyatın bir parçasıdır - sürətli internet, ağıllı texnologiyalar və rəqəmsal xidmətlər insanların əlindədir. Bəs Azərbaycanda niyə hələ də bu şəbəkəni görmürük? Operatorlər texniki çətinlikləri göstərsə də, adi istifadəçilər və biznes sektoru üçün gecikm

11:28 153
.

Ermənistan üçün Aİ yardımı təhlükəlidirmi? Zaxarovadan xəbərdarlıq

Rusiya Xarici İşlər Nazirliyinin sözçüsü Mariya Zaxarova bildirib ki, qarşıdan gələn seçkilər fonunda Ermənistana vəd edilən Avropa İttifaqının (Aİ) yardımı çox pis nəticələnə bilər. xarici mediaya istinadən xəbər verir ki, Zaxarovanın sözlərinə görə, əgər Avropa İttifaqının diplomatiya rəhbəri Kaj

11:42 100
.

"Elektron siqaret məni xərçəng xəstəsi etdi"

Məşhur türkiyəli müğənni Ajda Pekkanın bacısı Semiramis Pekkan xərçəngdən əziyyət çəkdiyini açıqlayıb. Axşam.az xəbər verir ki, yutub kanallarından birinə açıqlama verən Pekkan sentyabrdan bəri onkoloji xəstəlikdən əziyyət çəkdiyini deyib. O bildirib ki, müalicə dövrü heç də asan deyil. Pekkan əlav

11:33 166
.

Ülviyyə Xəlilbəyova: "Çox yandım, çox susdum…"

"Özümü tanıyandan bəri sevginin ən safına, ən səssiz və ən güclüsünə şahid olmuşam. Bu həyat bir imtahandır - bunu zamanla deyil, ağrılarla öyrəndim. Sadəcə mən, bu imtahanlarda az sınanmadım. Çox yandım, çox susdum, çox gözlədim. Amma hər sınağın sonunda nəticə, çox vaxt, mənim xeyrimə oldu. Çünk

25.12.2025 430
.

Adı ölənlərin siyahısında çıxdı, 35 dəqiqə ürəyi dayandı, 1 ay komada qaldı - Video

2024-cü ilin dekabrın 25-də Bakıdan Qroznıya uçan AZAL-a məxsus təyyarənin Qazaxıstanın Aktau şəhəri yaxınlığında qəzaya uğraması nəticəsində yaralanan və bir ay komada qalan Hafisət Çitiyeva faciənin dəhşətləri barədə danışıb. "Qafqazinfo" xəbər verir ki, o, dekabrın 25-də həyat yoldaşını

25.12.2025 502
.

Arvadı xaricdə doğan deputat istefa verdi

Rusiyanın Tolyatti Şəhər Dumasının "Vahid Rusiya" partiyasından olan deputatı Aleksandr Doroşkin şəhər təsərrüfatı, şəhərsalma və torpaq münasibətləri üzrə komissiyanın sədri vəzifəsindən vaxtından əvvəl istefa verib. yerli mediaya istinadla xəbər verir ki, onun həyat yoldaşı Lyubov Marçenk

25.12.2025 260
.

Dubaydan uçan təyyarədə ŞOK ANLAR: azərbaycanlının 77 min dollarını oğurlamaq istəyən TUTULDU

Sinqapurda məhkəmə 26 yaşlı Çin vətəndaşı Liu Minə "Singapore Airlines" reysində başqa bir sərnişinin baqajını oğurlamağa cəhd etdiyinə görə 20 ay azadlıqdan məhrumetmə cəzası verib. xarici mediaya istinadla bildirir ki, hadisə Dubay-Sinqapur marşrutu üzrə uçuş zamanı baş verib. Məhkəməni

25.12.2025 461
.

"Həmin obrazdan sonra xəstəxanalıq oldum"

Xalq artisti Məleykə Əsədova oynadığı obrazların ona yaşatdığı çətinlikdən danışıb. Axşam.az xəbər verir ki, aktrisa "Rəngarəng" verilişində hətta xəstəxanalıq olduğunu bildirib:. "Gültəkin obrazına görə o qədər məşq edirdim ki… Obrazı necə ürəkdın oynadımsa, tamaşadan sonra xəstəxanad

25.12.2025 385
.

TOP MP3